Nyt on taas se aika elämästä. Sitä tapahtuu noin kolmen vuoden jaksoissa. Välillä se loppuu lähes kokonaan, mutta välillä, varsinkin keväisin, taas kiihtyy kiihtymistään.

Nimittäin kysymykset tulevaisuudesta. Jokos sinä nyt valmistut? Onko mennyt hyvin? Mitäs sitten aiot? Onkos varasuunnitelmia?

Kärsivällisesti oon aina koittanu noihin vastailla, hymyssä suin ja rauhallisesti. Totuus on kuitenki se, että en mä oo koskaan voinu tietää vastausta. Mä voin vaan arvailla, kertoo tämänhetkisen ajatukseni ja mielipiteeni, en muuta. Varsinki tässä viimesen kolmen hengähdysvuoden aikana, kun mulla on ollu jottain "järkevää" tekemistä, (ettei oo tarvinnu olla ulkona suomalaisen yhteiskuntasysteemin rakenteesta eli syrjäytynyt) mulle on tullu selvemmäks ja selvemmäks, että liika suunnittelu ei johda mihinkään. Kaikki on kumminki johdatusta ja Jumalan suunnitelmaa mua varten. Mutta siis joillekin kiinnostuneille voin kertoo, että oon menossa Sibelius-Akatemian kansanmusiikin osaston pääsykokeisiin 17.5. Muualle en oo hakenu. Vaihtoehtona mielessä pyörii raamattukurssi, vapaaehtoistyö ulkomailla yms.

Ainii, ja joo, valmistun toukokuun lopulla kansanmuusikoksi. Kesätöitä mulla on tasan pari viikkoa kesäkuussa, heinäkuussa reissaan Kokkolasta Kiuruveelle ja takasin Kaustiselle, ja sitte toivottavasti Saksaan. Ollaan vähä koitettu käyttää hyväks suhteita ja saaha keikkoja sieltä duollemme. (Tai siis mun ei oo kauheesti tarvinnu tehä mittään, Hipsun äiti ja kämppikseni Simonin isä on hoitanu asioita.) Levynteko on myös vielä pahasti kesken, mutta koitetaan saaha miksaukset valmiiks tässä toukokuun aikana, niin että voi lähettää levyn masteroitavaks sitte. Kansien suunnittelu on myös vielä vaiheessa. Kovin paljoo niihin ei edes mahdu, kun kansilehtisen painatus maksais niin paljon ekstraa, että päätettiin jättää semmoset hienoudet pois. Eli siis muutama hieno kuva, ja tiivistetyt biisiesittelyt.

Laitan vielä muutaman linkin tähän, jos joku vielä ei oo kuunnellu bändiämme. Siis myspacessa on nyt jo miksattua levymateriaalia, eli melkein valmista:

www.myspace.com/duokammi

lisäks täältä löytyy se Tallinnan Konservatorion kevätkonsertti, jossa myös me soitetaan muutama biisi. Oli tosi hieno konsertti, jos kiinnostaa. Siinä on ensimmäinen puoliaika klassista, ja toinen jatsia, johon meiätkin on ujutettu mukaan.

http://otsakool.edu.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=296:kevadkontsert2010-videod&catid=79:2010&Itemid=65

hyvvää kevättä!