... on oloni nyt. Viime viikko oli lievästi sanottuna kiireinen. Sitä edellinen ei ihan niin, mutta oli sekin. Olin mm. Kaustisella konferenssissa, jossa oli tosi mielenkiintosta, ja sit viikonloppuna oli koulukaverin synttärit, joissa improttiin noin kuus tuntia putkeen, tietysti ihmiset välillä vaihtu, mutta soitto/laulu/möly ei tauonnu kun pieniks hetkiks. Tase nauhotteli melkein kaikki sessiot, ja nyt se on kuunnellu ja analysoinu melkein kaikki, ja voi kertoo tarkasti, mitä niissä sen mielestä tapahtuu. (Oli mm. yks Kiinasta Siperian kautta Karjalaan-impro.)

Viime viikolla olin studiokurssilla. Sítä oli joka päivä 8-16. Mun unirytmi oli viikonlopun jälkeen vielä normaaliaki enemmän sekasi, enkä tietenkään päässy nukkumaan ajoissa, joten koko viikon nukuin vajaita öitä. Keskiviikkona oli yks huippubändi Doina klezmer Kokkolassa pitämässä workshoppia ja konserttia, ja siinä meni sitte kurssin jälkeinen aika tehokkaasti. Konsertin jälkeen oli vielä jamit, joihin myös bändin jäsenet osallistu-lopputuloksena kotiinpaluu seuraavan vuorokauen puolella. Sit seuraavana päivänä taas kaheksalta kouluun. Siellä kurssilla äänitettiin muuten Vanhoja poikia viiksekkäitä. Meiän piti valita joku biisi, jonka kaikki tietää ja ossaa soittaa, ja se valittiin. Mä soitin tosi huonosti, ja ihan ihme kantelesoolon sinne välliin, ku ne päätti jättää mulle vaan semmosen tyhjän tilan siihen, missä oli hiljasta jazzrumpukomppia ja jokunen bassoääni välissä. No mäpä siinä sitte soitin päämäärättömästi jottain sointuja ja ääniä, ei kuullostanu ollenkaan hyvältä, ennenku tehtiin siihen semmonen kuoro-osio päälle, jossa´oli kyylausta ja munniharppua yms. ääniä.

Sitte perjantaina lintsasin iltapäivän, ku piti lähtee Maata Näkyvissä-festareille Turkuun. Olin siellä järjestyksenvalvojana. Olin aika yllättyny, että se oli ihan mukavaa hommaa, vaikka pitiki olla jämynä ihmisille ja kieltää kaikki hauska. Työkaverit oli tosi mukavia, ja muutenki oli kiva, ku näki tuttuja. Muutaman bändin keikatki satuin kuulemaan, ku olin sopivaan aikaan sopivassa paikassa vuorossa. Meillä oli pyrotekniikkakoulutuski lauantaina, ku oltiin iltakonsertissa areenalla järkkärinä, ja piti poistaa kuvaajat lavan eestä sillon, ku HB:n keikan aikana tuli pommeja. Mut mä en sit loppujenlopuks ees ollu siellä lavan ja ylleisön välissä, vaan yksien rappujen päässä vahtimassa, ettei permannolle mee liikaa porukkaa. 

Nii siitä tää mun tänhetkinen väsymys varmaan loppujenlopuks johtuu, ku piti olla jatkuvasti valppaana. Pisimmät tauot oli puolen tunnin ruokapaussit, ja töitä oli lauantainaki 8:20-23:30, eli aikas pitkä päivä, ku enimmäkseen piti olla seisaallaan. Sunnuntaina onneks olin semmosissa paikoissa, että sai istua. Sit piti vielä jaksaa ajjaa Kokkolaan kaverin kans puoliks, jonka kyydillä olin tulluki.

Nyt meen vähä harkkaamaan, ja sitte kottiin syömään.  

Perjantaina piti lintsata