Nimittäin 286:n ihmisen jättiautoo varten. Serkkuni Miska 7v nimittäin kysy multa eilen, että miks mulla ei oo autoo. Vastasin siihen, että ei oo rahhaa. Sitte se kysy, että mihin mä mun rahat käytän. Sanoin, että kaikkiin turhuuksiin tietysti, kuten ruokaan, asumisseen ja matkustamiseen. Sitte se keksi ratkasun mun rahaongelmiin:

"Istut vaan paikallas 20 kuukautta,  Suomen valtio kerää sulle rahaa sillä aikaa. Sitte sä voit ostaa auton, semmosen pimiäs hohtavan, jossa on turbomoottorit ja siihen mahtuu 286 ihmistä. "

Oli sen verran mahtava suunnitelma, että pittää joskus kokkeilla totteutusta...

Oon siis nyt Kurikassa enon luona. Pojat oli kaks yötä täällä kans, mutta nyt ovat äitinsä luona. Mä oon tehny puutarhahommia, käyny mummun kans syömässä ja pankissa ja vähä auttanu sitä. Ja tietysti leikkiny poikien kanssa, mikä on enimmäkseen hauskaa. Välillä ne ossaa olla rasittaviaki, ku eivät usko vaikka kuinka komentaa.

Huomenna lähen Kokkolaan, jossa on tiedossa kahet harkat, keikka, lakkiaiset ja kaverin näytelmän enskarit. Sen lisäks toivottavasti myös auringosta ja sian jätskistä nauttimista. En oo vielä ehtiny kaikkia uusia makuja maistaa, ja se jää muuten elokuulle, jos en sitä nyt tee.

Sunnuntaina jatkan sitte matkaa Kiuruveelle, jossa viivyn ruhtinaalliset kolme päivää ennen Tampereen kantelekisoja ja lähetysjuhlia. No, kesä on aina ollu mulle reissaamisaikaa, joten ei tää ees tunnu vielä paljolta... Sitte oonki Kisiksellä monta viikkoo putkeen töissä ennen muutamaa Nurmeksen visiittiä ja Kaustisen festareita.