Tämmönen tukka mulla nykyään on

 

1245605575_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Paitsi ei se livenä ihan noin musta oo. Tuntuu hassulta, ku en oo ennen kunnolla värjänny. Onneks mulla oli henkilökohtanen värjäysvastaava kylässä, joka myös ens viikolla hoitaa Sirua. Monitoimi-ihminen siis.

Takana on kiireinen alkukesä. Työt seurakunnan nuorisotyössä on onneks sujunu hyvin ja vain pienillä mokilla ja unohduksilla varustettuna. Yks varhaisnuorten leiri on jo takana, ja päivärippikoulukin puolessavälissä. Tiistaina alkaa seuraava lastenleiri, ja heinäkuun lopulla vielä yks rippileiri, missä on mullaki aika paljo vastuuta. Rippikoulun vastaava pappi nimittäin aloittaa työnsä Kiuruveden seurakunnassa päivää ennen rippikoulun alkua. Lupaavaa... onneks Maija-nuoriso-ohjaaja ja minä ehditään miettiä isosten ja aikaansaavan isosohjaajan kanssa ohjelmaa ja riparin kulkua jo vähä aiemmin... just edellisellä viikolla vaan ollaan molemmat Maijan kans lomalla, seku on Kaustisviikko. Eli loma on mun tapauksessa suhteellinen käsite... 

On ollu silti mahtavaa olla vähä niinku työharjottelussa ennenku edes päättää, opiskelisko sittenki seurakunnan töihin, ja mille alalle. Kohtahan mä oon jo melkein kaikkee kokkeillu, ku leirillä oon päässy jumiksiakin pitämään ja kanttorointia tietysti on tullu tehtyä, tosin ilman urkuja. Rippikoulussa on ollu jännittävää mutta myös kiinnostavaa pittää tunteja, vaikka vasta muutaman oon pitäny. Onneks open kirjassa on hyviä vinkkejä, ja aina voi kysyä kokeneemmilta neuvoo. Toivos vaan, että nuoret uskaltas enemmän osallistua, ku joitakin niistä ihan selvästi kiinnostais. Ne vaan pelkää irrottautua massasta ja kertoo, mitä ajattelee. No, ehkä ne leiriläiset sit rohkaistuu enemmän.

Nyt taian mennä kattomaan vielä yhen elokuvan, ennenku painun unten maille.