Oon Helsingissä. Ei välttämättä kuullosta kaikkien mielestä kovin ihmeelliseltä, mutta laskeskelin tuossa just, että oon viimeks ehkä neljä vuotta sitte käyny täällä, siis jos ei läpikulkumatkoja lasketa. Oon jo monesti osannu mennä oikeella bussilla oikeeseen paikkaan, ja ollu ajoissa töissä. Tuntuu ihan ihtensä ylittäneeltä... ja ihmismäärätkään ei oo ollu liian isoja, tännäänki kuuntelin vaan tungoksessa katusoittajia, ja unohin kaiken muun. Samalla tuli semmonen olo, että katusoittajilla on kyllä oikeesti elämää suurempi tehtävä siinä, että ne saa rauhotettua torikammosia maalaisia kaupungeissa musiikin lumovoimalla. Tai ainaki mut ne sai hyvälle mielelle.

Oon siis täällä töissä viikonlopun. Kotiavustajana. On ollu tosi mukavaa, kun työnantaja on niin kiva tyyppi. Yötä oon serkun luona, joka on myös kivvaa, kun ei sitäkään liian ussein nää. Ainut harmituspuoli on se, että unohin puhallettavan niskatyynyn Kokkolaan, eli junassa nukkuminen ei kauheen hyvin onnistunu tullessa, eikä varmaan huomennakkaan. Mutta yritän silti pysyä hereillä myös maanantain koulupäivän, vaikka nyt tulleekin vähä valvottua. Aiotaan nimittäin vielä kahtoo elokuva, ennenku ruvetaan nukkumaan.