Kasvimaalla olin tännään, asenneongelmat on vähä vanhempi juttu, mutta kerron siitä nyt kun en aiemmin oo jaksanu.

Mulla oli eilen viimenen koulupäivä, joka sisälsi oman laulututkinnon, kaverin laulututkinnossa avustamisen ja toisten kavereiden laulututkintojen kuuntelemisen. Sen lisäks pakkasin ja sompailin ympäri Kokkolaa pyörällä. Eilen oli siis hyvä päivä, kuulin paljo tosi hyviä lauluja ja itelläki meni hyvin lurautukset. Tietysti oli haikeeta, ku piti sannoo niin paljo heiheitä ihanille ihmisille, joita näkkee monia vasta heinäkuussa Kaustisella, eikä kaikkia ees siellä.

Sen sijaan tiistaina sain selville, että mulla on asenneongelma. Nimittäin jazzmusiikkia- ja muusikoita kohtaan. Tai ehkä eniten bändinvetäjiä, jotka on jazzmuusikoita. Asia siis selvis, kun juttelin Pasin kanssa opinnoistani, ja sain jo toisen kerran tässä koulussa negatiivista pallautetta eli huonon numeron asenteesta projektissa. Yhteistä näillä kahella oli siis se, että bändin ohjaaja oli jazzmuusikko. No, numeron antaminen asenteestahan on vähä kyseenalasta muutenki, siihen vaikuttaa enimmäkseen se, miten tulee kyseisen ihmisen kanssa toimeen. Ja mä kun tämmösenä suupalttina aina haluan sannoo omat mielipitteeni asioihin, kuten sovituksiin yms. niin se ei ilmeisesti ookaan toivottua kaikkien taholta. Joo, ehkä tässä vaiheessa pittää todeta, että eihän se mun asenne mikkään paras ollukaan, mutta yritin kuitenki parhaani mukkaan olla mukana bändissä ja oppia uutta. Oli vaan mielipide-eroja ohjaajan kanssa, eikä sekkään missään vaiheessa aatellu käsitellä meiän kommunikaatiovaikeuksia. Huh. Tähän loppuun vielä yltiöfeministisesti todettakoon, että noi molemmat, joiden kans mulla on ollu ongelmia, oli miehiä. Olin myös toisessa projektissa mukana tänä kevväänä, joka oli tosi mukava, kommunikaatio suju hyvin (ohjaaja oli nainen). 

Joo, tulipas vielä kerran vuodatettua tuo asia, no, nyt en ennää valita tästä aiheesta.Tulin eilen kisikselle, ja olin tännään kirkossa, sitte sisällä ku sato, ja iltapäivällä siellä kasvimaalla. Istutin sipuleita, lanttuja, naurista, porkkanoita ja auringonkukkia. Toivottavasti ees jotkut menestyy, niitä lanttuja ja nauriita oli tosi vaikee saaha menemään tarpeeks vähä, ku siemenet on niin pieniä. Huomenna meen pitämään aamuhartautta Leppäkerttuun (kiuruveen mielenterveyskuntoutujien kohtauspaikka). Ens viikolla suuntaan Kurikkaan, ja sieltä vielä kerran Kokkolaan hakemaan loppuja tavaroita, yhelle keikalle ja yksiin lakkiaisiin.